Bosch er en av verdens ledende leverandører av bildeler
Gjennom de siste tiår har Bosch etablert sin posisjon i markedet som verdens største leverandør av bildeler. Bare i Tyskland jobber mer enn 118 000 personer på 80 ulike steder, og skaper innovative produkter og ideer. Reservedelene er blant selskapets flaggskip og genererer år etter år en stor del av de totale inntektene. Grunnet dette er det klart at selskapet legger stor vekt på videre- og nyutvikling av produkter til bilsektoren. Spesialiteten til Bosch er at selskapet alltid har som mål å kunne levere til flest mulig kjøretøymerker og dermed kunne tilby noe til alle og enhver.
Komplett utstyr fra én produksjonslinje
Med alt fra komponenter til eksosanlegg og til tennsystemene, tilbyr Boschs produktutvalg nesten alt man behøver for å utføre en profesjonell kjøretøyreparasjon. At alle bildeler stammer fra en og samme produsenter avgjørende - en som vektlegger kvalitet og bearbeiding av produktene. Som markedsledende kan Bosch tilby maksimal valuta for pengene, noe som gjør selv dyrere deler som gir, motor, drivstoffsystem og bremser rimelige for vanlige sluttbrukere. Særlig innen drivstoffsystemer er Bosch verdens største leverandør av injeksjonssystemer, og har holdt denne posisjonen gjennom mange år. Videre bør man positivt merke seg det faktum at Bosch leverer til så godt som alle bilmerker, selv høykvalitets kjøretøyprodusenter som Audi og Mercedes drar nytte av dette selskapets produktutvalg.
Nytenkning og utvikling er avgjørende
Konstant forbedring og videreutvikling av allerede eksisterende produkter, i tillegg til nyskaping, er solid forankret i Boschs entreprenørånd. Som ingen annen leverandør bidro tidlig Bosch med banebrytende ideer. Bosch lanserte, for eksempel, det første elektroniske stabilitetsprogrammet (ESP), som i dag er å finne i så godt som alle biler. For øyeblikket produserer Bosch det mest avanserte Common Rail System som finnes tilgjengelig på markedet. Dette reduserer utslipp og drivstofforbruk, og bedrer samtidig bilens ytelse. I tillegg til nye produkter, er riktig service og kundepleie av avgjørende betydning for selskapet. Som resultat av dette har Bosch lansert et franchisekonsept, der utvalgte verksteder nesten overalt representerer selskapet og dets høykvalitets produkter. Dette viser at Bosch alltid streber etter å gi sine kunder produkter med toppkvalitets ytelse og levetid.