Understell og bærearmer reservedelsbutikk - kjøp bildeler fra velkjente produsenter i originalkvalitet på nett til lave priser
Merke
1
Modell
2
Motor (Type)
Motor (Type)
3

Understell og bærearmer reservedeler tilgjengelig for disse bilmerkene

Understell og bærearmer til VW til en lav pris
Understell og bærearmer til VW biler
Alle modeller
Understell og bærearmer til TOYOTA til en lav pris
Understell og bærearmer til TOYOTA biler
Alle modeller
Understell og bærearmer til MERCEDES-BENZ til en lav pris
Understell og bærearmer til MERCEDES-BENZ biler
Alle modeller
Understell og bærearmer til VOLVO til en lav pris
Understell og bærearmer til VOLVO biler
Alle modeller
Understell og bærearmer til BMW til en lav pris
Bilen Understell og bærearmer til BMW
Alle modeller
Understell og bærearmer til AUDI til en lav pris
Bilen Understell og bærearmer til AUDI
Alle modeller
Understell og bærearmer til FORD til en lav pris
Bilen Understell og bærearmer til FORD
Alle modeller
Understell og bærearmer til NISSAN til en lav pris
Bilen Understell og bærearmer til NISSAN
Alle modeller
Reservedeler tilbud i kategorien Understell og bærearmer

Understell og bærearmer - Viktig reservedelsgruppe hos en bil

Et hjuloppheng er en samling av komponenter, montasjer og mekanismer som er beregnet for å koble kjøretøyet til hjulene, samt holde dem i kontakt med veibanen så mye som mulig. Den består av elastiske guider og dempende elementer som fjær, opphengsarm og koblinger, støtdempere og bladfjær. Den består også av stilleblokker, kuleledd, stabilisatorstag, hjullager, avstandsstykker for spiralfjær, stoppere og fester.

Viktig informasjon om å bytte hjuloppheng

  • Hjulopphenget er en av de enhetene som utsettes for mest trykk. Derfor må komponentene sjekkes og byttes ut regelmessig. Ledd for stabilisator bør sjekkes i gjennomsnitt hver 30 000 - 50 000 km, opphengsarmer og ledd 60 000 - 80 000 km, kuleledd 90 000 - 100 000 km, støtdempere 100 000 - 120 000 km, hjullager 100 000 - 150 000 km og fjær 200 000 - 250 000 km.
  • I de fleste tilfeller er det best å bytte deler i hjulopphenget på et reparasjonsverksted, ettersom det kreves en bilheis eller smøregrav for å få tilgang til komponentene. I tillegg kreves det spesialutstyr for å demontere og montere lager og gummihylser. Støtdemperne må pumpes før installasjon. Det kan være farlig å arbeide med fjær uten fjærspenner. Innstilling og balansering av hjul er ofte nødvendig etter at reparasjonen er ferdig.
  • For å kjøpe deler til hjuloppheng til lavest pris, anbefales det å bestille dem i et sett. Dette lar deg spare på levering, samt kostnaden for arbeidet. For eksempel, når du bytter stabilisatorstag, kan nye koblinger og bøssinger også installeres. Når du bytter opphengsarm og koblinger, kan kuleledd også byttes. Du bør huske på at mesteparten av komponentene monteres parvis.
  • Levetiden til komponentene avhenger i stor grad av driftsforholdene til kjøretøyet. Kjøp kun komponenter av høy kvalitet, som samsvarer med spesifikasjonene til kjøretøyet ditt, for å unngå å bytte delene for ofte. Hvis du kjører på veier av dårlig kvalitet eller frakter tung last, anbefales det å velge forsterkede deler. Kjørestil påvirker også levetiden. Derfor anbefales det å redusere hastighet før humper, dammer og fortauskanter. Sjekk at støvdekslene er like hele på regelmessig basis. Du må fjerne smuss fra understellet på kjøretøyet regelmessig, samt komponentene i hjulopphenget.